فناوری اطلاعات

پاول دوروف: تلگرام امن‌ترین پیام‌رسان دنیاست

تلگرام

پاول دوروف با انتشار متنی در کانال تلگرام خود نوشت: تلگرام با برتری دست نیافتنی امن‌ترین پیام‌رسان دنیاست.

پاول دوروف

به گزارش مجله رویدادها پاول دوروف مالک پیام رسان تلگرام در کانال خود نوشت:

داستانی به اشتراک گذاشته شده توسط جک دورسی، بنیانگذار توییتر، نشان می دهد که رهبران فعلی سیگنال، یک برنامه پیام رسان ظاهرا “امن”، فعالانی هستند که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده برای تغییر رژیم در خارج از کشور استفاده می شود.

دولت ایالات متحده ۳ میلیون دلار برای ساخت رمزگذاری سیگنال هزینه کرد و امروز دقیقاً همان رمزگذاری در واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر، پیام‌های گوگل و حتی اسکایپ اجرا می‌شود. تقریباً به نظر می رسد که فناوری های بزرگ در ایالات متحده اجازه ندارند پروتکل های رمزگذاری خود را ایجاد کنند که مستقل از دخالت دولت باشد.

تعداد نگران کننده ای از افراد مهمی که با آنها صحبت کرده ام اظهار داشتند که پیام های سیگنال “خصوصی” آنها در دادگاه ها یا رسانه های ایالات متحده علیه آنها مورد سوء استفاده قرار گرفته است. اما هر زمان که کسی در مورد رمزگذاری خود شک کند، پاسخ معمول سیگنال این است که “ما منبع باز هستیم تا هر کسی بتواند تأیید کند که همه چیز درست است”. اما این یک ترفند است.

🕵️‍♂️ برخلاف تلگرام، سیگنال به محققان این امکان را نمی دهد که مطمئن شوند کد GitHub آنها همان کدی است که در برنامه سیگنال اجرا شده در آیفون کاربران استفاده می شود. سیگنال از اضافه کردن بیلدهای قابل تکرار برای iOS خودداری کرد و یک درخواست گیت هاب از انجمن را بست. و واتساپ حتی کد برنامه های خود را منتشر نمی کند، بنابراین تمام صحبت های آنها در مورد “حریم خصوصی” یک ترفند سیرک واضح تر است.

🛡 تلگرام تنها سرویس پیام رسانی بسیار محبوبی است که به همه اجازه می دهد مطمئن شوند که همه برنامه های آن واقعاً از همان کد منبع باز منتشر شده در گیت هاب استفاده می کنند. در ده سال گذشته، چت های مخفی تلگرام تنها روش محبوب ارتباطی باقی مانده است که به طور قابل تایید خصوصی است.

سهام:

Related Posts

Nothing Found! Ready to publish your first post? Get started here.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *